.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیش‌بینی سهم متفاوت قالیباف در مرحله دوم انتخابات مجلس
شمال نیوز: به نظر می رسد بیشترین دردسر در دور دوم انتخابات دوازدهم مجلس، متعلق به یاران قالیباف باشد.
پیش‌بینی سهم متفاوت قالیباف در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش شمال نیوز، روزنامه هم میهن نوشت:  قالیباف در جریان تدوین لیست مشترک شورای ائتلاف با پایداری‌ها، حسابی از مواضع خود کوتاه آمده و تن به خواسته پایداری‌ها داده بود و عطای برخی چهره‌های نزدیک به خود را به لقای سرلیستی بخشید اما همین مسئله باعث شد تا پایداری‌ها فشار را باز هم بیشتر کرده و قالیباف را در منگنه بیشتری قرار دهند و با حذف محسن پیرهادی و اضافه کردن محمود نبویان باز هم او را در گوشه رینگ قرار دهند.

 

بر همین اساس این قالیباف و یارانش بودند که بازندگان اصلی دور نخست انتخابات مجلس محسوب شدند چراکه هم رتبه قالیباف در بین اصولگرایان سقوط کرد و به‌عنوان نفر چهارم انتخابات مجلس دوازدهم در تهران انتخاب شد و هم اینکه هیچ‌یک از افراد لیست مورد حمایت او در بین 30 نفر نخست تهران قرار نگرفتند و پشت درِ بهارستان و به انتظارِ دور دوم نشسته‌اند.

 

او در نخستین جلسه علنی مجلس که پس از انتخابات 12 اسفند برگزار شد، در اظهارات خود گفت که «اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد. مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتری دارند پس باید صندوق رای کارایی و گره‌گشایی روزافزون خود را در کارآمدسازی حکمرانی نشان دهد.» با نگاه به اعداد و ارقام به نظر می‌رسد یاران قالیباف در دور دوم هم شانس چندانی ندارند.

 

چنانچه در میان 32 رقابت‌کننده دور دوم اگر بگوییم همسویان قالیباف فقط در لیست مشترک شانا و پایداری بوده و با سایر لیست‌ها همراهی نداشتند، 14 نفر منتسب به آن همچنان در رقابت حضور دارند و در نگاه اول اوضاع قالیباف در میان نماینده‌های منتخب تهران بهبود پیدا می‎کند اما وقتی لیست این اعضا را نگاه می‌کنیم و بخواهیم براساس سبقه و صبغه تاریخی این افراد آینده انتخابات را در صورت پیروزی همه این اعضا در دور دوم مجلس پیش‌بینی کنیم؛ در این بین فقط 4 یا 5 نفر همسو با قالیباف و احتمالاً در صورت ورود به مجلس به همراهی با او به‌طور مستمر بپردازند.

 

چهره‎هایی مانند حسین نجابت، عبدالحسین روح‌الامینی، حسن خجسته‌باقرزاده، مهدی شریفیان و سعید آجرلو در این جمع هستند و احتمالاً زهره سادات‌لاجوردی، علیرضا سلیمی، زهره طبیب‌زاده‌نوری، محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی، مجتبی زارعی، علی‌اصغر پورمحمدی، علی طهرانی‌مقدم، فاطمه قاسم‌پور و غلامحسین رضوانی حتی اگر از لیست شانا به مجلس راه یابد بعید است همراه و همسو با یاران قالیباف (با وجود اینکه سرلیست، لیستی که با آن به مجلس وارد شده‌اند، قالیباف است) باشد.

 

هرچند که رقابت آنها با موجی از منتقدین سرسخت قالیباف خواهد بود و در نتیجه تیم او راه سختی در پیش دارد چراکه باید از سد یاران پایداری‌ها و یاران رائفی‌پور عبور کند. از طرفی با توجه به تضعیف جایگاه قالیباف در مجلس دوازدهم و شانس کمتر او در مقابل حمید رسائی و محمود نبویان - گزینه‌های احتمالی ریاست مجلس - برای رسیدن دوباره به جایگاه ریاست مجلس، او به یاران خود در بهارستان نیاز دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.043 seconds.